středa 9. října 2013

První měsíc za námi a první klokan taky

Zdravíme všechny,

Omlouváme se za pomalé přidávání příspěvků, ale z části to způsobil nefunkční internet a z části naše zaneprázděnost :) Kuba se stále odhodlává k napsání příspěvku, ale věřím, že až se odhodlá shrne tam své dosavadní zážitky i poznatky. Máme za sebou první měsíc v Sydney, podařilo se nám zařídit všechno, co jsme si předsevzali a minulý týden jsme si oba poprvé vydělali australské dolary na zaplacení nájmu, což jsme museli náležitě oslavit.

Já mám za sebou dva týdny v práci a musím říct, že jsem spokojená, i když to vždycky může být lepší, ale na to, že to je první práce a nikdy jsem nic podobného nedělala je to fajn. Není to žádná věda, jediné s čím mám stále problém je řeč mých spolupracovníků, ale jelikož jsem usoudila, že je to nějaká podivná odrůda angličtiny, kterou tady hovoří značná část přistěhovalců, rozhodla jsem se, že se tím nebudu trápit a pokusím se uspět s mojí nudnou obyčejnou angličtinou. V práci jsem dostala pochvalu, že jsem tam nejschopnější z nových servírek a plus je to, že rozumím zákazníkům. Mimo práci trávím celý týden ve škole a musím uznat, že 7 hodin ve škole každý den je dost náročné a už jsem si na takhle striktní studium odvykla. Navíc kvůli vízům musím udržovat docházku nad 80% a vzhledem k náročnosti kurzu bych jí měla udžovat nad 95%.


International Fleet Review a Labour Day

Po dvou týdnech v práci a ve škole jsem se opravdu těšila na prodloužený víkend (i když pracovní), v pondělí byl svátek práce a my jsme byli ušetřeni pondělí s Billem (náš skotský profesor, ze kterého se vyklubal nejnudnější učitel na světě). Jelikož tu celý týden probíhá námořní přehlídka nazvaná International Fleet Review, rozhodli jsme se, že se zajdeme v sobotu po mojí práci podívat na ohňostroj v přístavu v centru města. Četla jsem v novinách, že to má být největší událost od olympiády v Sydney a že do Sydney přiletěl i princ Harry a spousta dalších osobností. Tak jsme se vypravili ještě společně s dalším českým párem, ale stejný nápad měly přibližně další dva miliony lidí, takže to bylo docela logisticky náročné a i jsme zalitovali, že jsem nezůstali doma u televize, kde bychom to viděli lépe. ale nakonec jsme se dostali do The Rocks s výhledem na Operu a byl to zážitek (pro vyšší osoby o něco větší, já viděla operu s spoustu hlav lidí přede mnou. :)
Ohňostroj byl krásný, tady máte malou ochutnávku, ale podívejte se na oficiální fotky, protože to byla opravdu nádhera.



V neděli jsem byla opět v práci a Kubík pro mě přišel a šli jsme spolu na nákup důležité součásti naší domácnosti a to velké krabice plné piva Corona, v Čechách přemrštěně drahá, ale tady vyšla lahev na 2 dolary, tak jsme nemohli odolat a večer jsme si užili ve znamení piva a sledování Grand Final v Rugby, přičemž byla každých pět minut komerční přestávka a my jsme moc nepochopili pravidla, tak jsme to zabalili a naplánovali na další den návštěvu Wildlife Parku.

Featherdale Wildlife Park

V pondělí byl svátek práce (Labour Day) a my jsme se rozhodli dodržet náš původní plán, aneb jakmile seženeme práci, musíme vidět klokana. Vyrazili jsme na západ Sydney do Wildlife parku, což je něco jako zoo, ale máte možnost si zvířata hladit, krmit a některá nejsou vůbec v klecích, takže se tam volně procházel páv, poskakovali klokani a mohli jsme si pohladit klokana i koalu. Byl to opravdu super zážitek, protože klokani jsou super roztomilí a vůbec se nebáli lidí. Byli jsme tam společně se Zuzkou (moje slovenská sparing partnerka v naší švýcarské třídě:-)). A krásně jsme si celý den užili. Všechny fotky přidám na rajče, ale tady máte alespoň koalu a klokana!



Po návštěvě parku mě čekala večerní směna, která byla zatím nejhorší ze všech, protože asi celé Sydney slavilo svátek práce a za večer přišlo na burger nebo curry cheese fries asi milion lidí, všichni opilí, neschopní zapamatovat si svou objednávku a tři dokonce po objednání a zaplacení odešli (asi zapomněli, že ještě nějedlo), takže jídlo šlo do koše. Ale směna skončila a mě začal v úterý školní týden. Dnes jsme měli celý den mock exam - to znamená generálka zkoušky a celý den jsme psali testy, abychom si vyzkoušeli, jak bolestivý zážitek to je. Taky jsem si dnes vyzvedla druhou výplatu a šly jsme se Zuzkou na pláž. Bylo 29 stupňů! Z pláže jsme se přesunuli do nově otevřené mexické hospody, kde mají každou středu akci Tacos za dolar a my jsmě vystihly ještě happy hour, takže pivo za pět dolarů a oslavily jsme náročný den.

To je ode mě asi všechno, máme se moc dobře, konečně máme i svůj internet, i když to ještě není úplně vyřešené, ale jsme dostupní, tak nám napište, každá zpráva nás těší a užívejte si barevný houbouvý podzim v ČR!

Lenďa

Žádné komentáře:

Okomentovat