středa 8. ledna 2014

Vánoční čas

Zdravíme z cestování po Austrálii!

Jsme druhý den v Cairns na tropickém severu státu Queensland a po vyčerpávajícím poznávání krás Melbourne si užíváme opravdovou a nefalšovanou dovolenou v teple!
Vrátím se k popisu uplynulého měsíce až do Silvestra a v dalším přispěvku popíšu naše cestování.

Po konci školy jsem usilovně hledala práci, ale když se nezadařilo, poprosila jsem alespoň o víc hodim a zvýšení platu v Burgercrave. A k mému překvapení mi plat zvýšili, ovšem o žádnou astronomickou částku se nejedná a plánuju se pustit do boje o práci hned po návratu do Sydney, až uvidím, jak náročný bude druhý kurz ve škole, ale myslím si, že by měl být jednodušší, než CPE, který jsem úspěšně absolvovala.

Před Vánoci jsme si s Kubou nabrali oba hodně práce, protože nás čekala dlouhá dovolená a to znamená příjem nula. Ale musím říct, že díky tomu, že jsme slavili Vánoce jenom s Kubíkem, Morganem a Elise mi odpadl stres, co se týká shánění dárků a veškerého zařizování. Pečení jsem si letos opravdu užívala, protože jsem měla nadšené strávníky, takže byla radost péct, ale před Vánoci jsem musela sc
hovat trochu cukroví, aby nám něco zbylo :)

V pracovním duchu jsem oba byli až do noci 23.12., kdy jsme oba byli v práci do pozdních hodin, ale Kubík zjistil, že je na rybím trhu v Sydney dvoudenní maraton, kdy mají otevřeno po celou noc, takže jsme měli 24. Ráno opravdu úžasně čestvou rybu. Kuba byl zklamaný, že nenašel kapra, ale namísto toho našel naprosto báječný steak z mečouna, který byl bez kůže a bez kostí, takže příprava byla opravdu usnadněná. Salát jsme udělali dva dny dopředu, aby byl hezky uležený a musím říct, že nebyl jako od maminky, ale na místní poměry se opravdu povedl. 24. jsme se rozhodli, že si dáme naprostý relax a den zahájíme v našem oblíbeném Ruby's diner, kde mají dokonalé kafíčko. To už bylo jasné, že prasátko neuvidíme a vyrazili jsme pěšky na Bondi Junction, kde jsme našli otevřenou výbornou Japonskou restauraci a sushi byla jasná volba. Pak jsme ještě došli nakoupit alkohol na večer a vyrazili připravit večeři, na kterou jsem pozvali Morgana a Elise. Podle očekávání dorazili o hodinu později a začali jsme večeřet as v 8 hodim, ale bylo to strašně příjemné a pohodové, pustili jsme si vánoční písničky (protože koledám moc neholdujeme) a já jsem uvařila hráškovou polévku, která sklidila velký obdiv (díky apetite) a Kuba si vzal na starosti rybu, kterou upekl na másle a na česneku a byla to naprostá paráda, po večeři jsme si ještě dali vánočku a přišlo na řadu předávání dárků. Moc jsem se netěšila, protože kuba byl z dárku pro mě nadšený asi týden dopředu a mě přišlo, že to bude asi lepší, než plavky a žabky, které mám já pro něj. A měla jsem pravdu, protože mi ježíšek přinesl  krásné  kolo a já se už těším, jak na něm budu jezdit do školy a do práce.

25. nás čekal skype s rodinkami a pak oběd u rodičů Elise, což byly pravé australské Vánoce. Kvůli tomu, že mají půlku léta, většina lidí jí něco na způsob studeného bufetu a my jsme měli několik druhů salátů a různě upravované zeleniny, pečenou šunku, kuřecí kousky a různé omáčky. Po obědě jsme si dali siestu a přišli jsme zpět večer koukat na jejich rodinný vánoční film, což byla americká komedie o rodině Grisvodových, ale neví, jak se film jmenoval. Každopádně to byl moc příjemný den a zkusili jsme jejich tradiční trifle, což je něco jako pudingový dort se spoustou ovoce. 26. jsme šli oba do práce a 27. mě Morgan dovezl na letiště pro taťku a Petru.

Pokračováni v dalším přispěvku :) snad přijde během tohoto týdne!

1 komentář: