neděle 24. listopadu 2013

Vánoce se blíží (a začíná léto)

Ahoj všichni,

zdravíme ze Sydney, s blížící se zkouškou bohužel nezbývá moc času na psaní blogu, ale taky není tolik novinek jako na začátku, tak podáváme zprávu, že jsme v pořádku, živí zdraví a spokojení :-)

Máme za sebou další dva týdny, kdy nebylo moc času na jiné aktivity než škola a práce, ale vždycky se za tvrdou práci hezky odměníme, ať už v podobě dobrého jídla nebo dobrého piva :-)

Jak už jsem psala, blíží se mi závěrečná zkouška a taky závěr celého kurzu. Tento pátek máme oficiální ukončení kurzu a v sobotu proběhne zkouška (první část zkoušky už mám za sebou, byla to ústní část a myslím si, že jsme snad prošli, uvidíme jak byly zkoušející shovívavé, ale mám z toho poměrně dobrý pocit). S blížící se zkouškou se taky poměrně zpřísnily hodiny ve škole a máme pocit, že musíme opravdu začít něco dělat. Taky jsme minulý týden měli test na zkoušku a prošla jsem ve všech částech, takže se tolik neobávám výsledku, jen bude všechno záležet otázkách a jak mi to sedne.

Minulý týden más navštívil Máca (kamarád z Pardubic, který je v Austrálii už víc než rok - s přestávkou na Novém Zélandu) a v Sydney ukončil svoje cestování po celé Autrálii autem, tak jsme nakoupili pivka a rozhodli jsme se, že uděláme český večer, takže jsme smažili bramboráky a pili pivo, bylo to super a připojili se k nám i naši spolubydlící, takže to byl moc hezký sobotní večer. Ale počasí se zhoršilo a skoro celý týden propršel a bylo okolo 20 stupňů, alespoň jsem měla nějakou motivaci ke studiu. Kuba v úterý zachraňoval internet v práci a strávil tam neuvěřitelných 18 hodin, ale dostal zaplaceno a ve středu dostal volno, tak jsme se po škole vypravili na pláž a běhat a k večeři jsme si objednali výborné thajské jídlo. Ve čtvrtek jsme měli rozlučkovou party na lodi od školy a bylo to super, nesrovnatelně lepší než první plavba se školou, jediné minus bylo že byla bouřka, a celou dobu poprchávalo, ale jinak jsme si to užili parádně.

Jinak abych se vyjádřila k názvu příspěvku, Vánoce budou za 4 týdny a baví nás sledovat místní výzdobu plnou umělých zasněžěných smrků a jedliček v obchodech, kde prodávají plavky, surfy a podobné letní věci. V obchodech hrají koledy, ale jinak tady opravdu vánoční atmosféru necítíme. Ale rozhodla jsem se, že vyzkouším upéct nějaké cukroví, abychom alespoň něco z českých Vánoc měli. Ptala jsem se spolubydlících, jak se tady normálnš tráví Vánoce a jelikož je to země imigrantů, není tady nic jako australská vánoční tradice, ale hodně lidí tráví svátky na pláži, hraji kriket anebo chodí do centra města na festival vánočních koled :) takže to bude ještě legrace a myslím si, že to bude opravdová změna. Ale chystáme se na přípravu bramborového salátu a smažené ryby (uvidíme jestli najdeme kapra, Kuba ho chce z lásky k tradici, já bych se ani za tuňáka nebo lososa nezlobila :))

To je asi vše, máme se dobře, já se pokouším najít práci na prázdiny, které mi začínají za týden a kdy můžu pracovat neomezeně, ale pokud se mi nepodaří najít nic jiného, poprosím alespoň v současné práci o více hodin, což si myslím, že nebude problém, protože si mě tam začali považovat a chtějí abych tam byla, když mají být nějaké významnější akce, ale pokud seženu lépe placenou práci asi se s nimi rozloučím, protože to je na australské platy opravdu almužna. Uvidíme jak to všechno dopadne a až budeme mít nějaké novinky, ozveme se!

Mějte se hezky a napište nám, co je nového v ČR!

Lenďa


Žádné komentáře:

Okomentovat